onsdag 4. januar 2012

A missing link

Godt nytt år til deg som leser bloggen min J

I dag vil jeg skrive litt om veisperringer/roadblocks inn til de palestinske landsbyene her i South Hebron Hills.
Disse er ikke lette å flytte på
For en landsby betyr veiforbindelse blant annet at mat, vann og fòr til dyrene kommer fram på en effektiv måte Også syketransport er et viktig element med tanke på veiforbindelse.
Når veien er stengt må man ta seg fram på esel eller til fots.
Mange av landsbyene her i område C (full israelsk kontroll) ligger slik til at veien deres har en farlig utkjørsel til en moderne vei laget av israelske myndigheter i nyere tid.
Autovern og en haug med stein blokkerer effektivt veien inn til Landsbyen Shuweika

Jeg kan meget godt forstå at det å entre denne moderne veien med en traktor eller en bil fra en gårdsvei kan skape trafikkfarlige situasjoner. Sånn sett forstår jeg veisperringene.
Det jeg "ikke forstår", er at man ikke legger til rette for en annen sikker inn- og utkjørsel for disse landsbyene.
Thats the missing link….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar