søndag 19. februar 2012

Det var ikke slutt likevel

Samme dag som jeg trodde jeg hadde sett det jeg skulle se av husødeleggelser, fikk vi en emergencycall og måtte kaste oss rundt for å reise til landsbyen Saadet Thala. Der var ødeleggelsene allerede i full gang når vi ankom.
Ett «bolighus», to brønner (bildet over) og to shelters for dyr ble ødelagt. Destruktive handlinger er tøft å bivåne. Hvorfor skjer dette?
Videoen http://www.youtube.com/watch?v=G_oCBgY8waQ  viser hvordan buldoseren knuser et hus, hvordan menneskene prøver å redde sine eiendeler før huset deres knuses og hvordan en kvinne faller sammen i sjokk og fortvilelse. I bakgrunn høres lyden av hvordan en av brønnene pigges i stykker. I begynnelsen av videoen er det jeg som roper fortvilt – uten at noen bryr seg om det….
Min sveitsiske kollega Eva, trøster en av damene som har mistet huset sitt.

1 kommentar:

  1. Jeg blir helt matt. Skal vi få fred så må det være sånn at alle mennesker er like mye verd. "her er ikke jøde eller greker, her er ikke kvinne eller mann" Alle er like mye verd for Gud. Først når vi innser det, kan vi få fred.

    SvarSlett