onsdag 15. februar 2012

Det går mot slutten...

...for mitt opphold blant palestinere og israelere på de okkuperte palestinske områdene.
Går det mot slutten for palestinernes mulighet til å bo i område C på Vestbredden også? 
I går var vi igjen vitne til husødeleggelser her. Over 100 mennesker ble husløse i landsbyen Rahwa- 10 hus ble revet. Like mange sauer ble uten tak over hodet- 10 fjøs ble revet. Og til slutt, for å fullende oppdraget skyflet bulldoseren jord over 15 bikuber. Hva kaller vi sånt?
Jeg har brukt opp mine ord og krefter på dette nå. Om en uke er jeg hjemme i trygge Norge. Full av inntrykk og opplevelser. Men også full av tristhet og håpløshet. Hva har jeg bidratt med her? Hvilken framtid har menneskene her?
Et nytt team med friske, energiske ledsagere tar over om en liten uke. Jeg ønsker de lykke til.

1 kommentar:

  1. Mist ikke motet. Det er NÅ din innsats virkelig begynner... Når du kommer hjem og skal ut og fortelle andre om hva du har erfart....

    SvarSlett