tirsdag 4. oktober 2011

Det nærmer seg

I skrivende stund er det litt over en måned til jeg setter kursen mot Midt Østen. Jeg skal delta i kirkenes verdensråds ledsagerprogram EAPPI.
"Ekumenisk Ledsager-Program i Palestina og Israel". Palestinske kirkeledere har bedt om internasjonal tilstedeværelse fra den verdenside kirke. Kirkemøtet i Norge har sagt ja til denne utfordringen. Siden 2002 har Norge sendt 25-30 personer hvert år. Nå har jeg fått muligheten, og griper den.
Jeg har kalt bloggen min ØYENVITNE. For meg blir det mitt viktigste oppdrag. Observere og rapportere det jeg ser. Jeg håper også og kunne bety en forskjell for noen medmennesker som har krevende hverdager. Utreisedag er 24. november. 3 måneder i det hellige land blir garantert givende og spennende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar